しあわせな日々 / HAPPY DAYS
サミュエル・ベケットの『しあわせな日々』。不条理演劇の代名詞的作品に、かもめマシーンは「身体性」という光を当てる。鋼鉄の丘に埋まった女、寝そべる男ーー。膨大な台詞群とともに立ち現れるのは、現代の身体性が映し出す新たな「政治」のあり方だ。優秀賞を受賞した「利賀演劇人コンクール」、「シアターコモンズ’18」、そして、横浜の地下スペース「The CAVE」など、本作は、上演される場に呼応し変化してきた。
上演歴:
2018年3月
慶応大学三田キャンパス 旧ノグチ・ルーム(東京)
2019年2月
The CAVE(横浜)
CREDIT
作|サミュエル・べケット
翻訳|長島確
演出|萩原雄太
出演|清水穂奈美、伊藤新(ダミアン)
照明|千田実 (CHIDA OFFICE)
空間デザイン|白鳥大樹
美術|横居克則、山城裕美
衣装|田中迅人
宣伝美術|藤井隆史
宣伝写真|荻原楽太郎
制作|清水聡美
製作|かもめマシーン、シアターコモンズ
上演時間:
95分
Samuel Beckett's Happy Days is practically synonymous with the theater of the absurd. This staging by Kamome Machine sheds new light on Happy Days through an emphasis on corporeality. A woman is buried in a mound of steel, and a man lies down on the floor. Alongside the copious text of Happy Days, a new approach to politics will emerge, revealed by the performance's exploration of the modern body. This performance won the Excellence in Direction Award at the 2016 Toga Theater Competition and was featured as part of Theater Commons'18. Each time, Kamome Machine's staging of Happy Days has dramatically transformed in response to the performance space.
CREDIT
Text |Samuel Beckett
Director|Yuta Hagiwara
Performers|Honami Shimizu, Shin Ito (Damian)
Translator|Kaku Nagashima
Lighting|Minoru Chida(CHIDA OFFICE)
Stage Design|Katsunori Yokoi, Hiromi Yamashiro
Costume Design|Hayato Tanaka
Flyer Design|Takashi Fujii
Flyer Photo|Rakutaro Ogiwara
Production Manager|Satomi Shimizu
Produced by Kamome Machine, Theatre Commons Tokyo
DURATION:
95min
LANGUAGE:
Performed in Japanese with English subtitles